fbpx
10 / 100 SEO Score

S deťmi to v otázkach zdravia býva niekedy oveľa náročnejšie ako s dospelými. Stáva sa, že snažíte do vášho dieťaťa dostať všemožnými spôsobmi aspoň nejaké vitamíny na posilnenie imunity a ono nie a nie spolupracovať.

 

Existujú však viaceré spôsoby, ktorými môžete zlepšiť imunitu vášho dieťaťa. V súčasnosti je to okrem iného viac než nevyhnutné. Ak budete kontinuálne posilňovať imunitu svojho dieťaťa, bude veľmi pravdepodobne menej chorľavé a celkovo zabezpečíte jeho zdravý vývin. Ktorými spôsobmi teda môžete zlepšiť jeho imunitu?

 

1. Je to, čo je

A to doslova a do písmena. Ak bude vaše dieťa desiatovať keksík a na olovrant či večeru mu dáte rožok, namiesto zdravých potravín a tiež dávky ovocia a zeleniny, robíte zle nielen jemu, ale aj sebe. Prečo? Nuž preto, že vaše dieťa si takto vybuduje stravovacie návyky, ktoré už budete ťažko meniť. Snažte sa ho od jeho útleho veku učiť na zeleninu a ovocie, nebudujte mu negatívny postoj k týmto potravinám tým, že sa budete snažiť dávať mu ich silou. Namiesto toho radšej vyskúšajte inú formu. Vyhýbajte sa zbytočnému cukru, pretože ak si dieťa zvykne na cukor, už ťažko si odvykne. Vďaka zdravým potravinám mu dáte dávku vitamínov a minerálov, ktoré aj organizmus v skorom veku potrebuje.

 

2. Nič nepreháňajte

Za normálnych okolností si dieťa musíť vybudovať aj svoju prirodzenú imunitu. Ak na jeseň alebo v zime príliš kúrite, suchý vzduch oslabuje sliznicu, a tým je obranyschopnosť a imunita dieťaťa oslabená. Prehnaná hygiéna a sterilné prostredie tiež nie je ideálne na imunitu a dieťa môže byť o to náchylnejšie na choroby v momente, keď príde do kolektívu.

 

3. Všetko so všetkým súvisí

Odborníci sú presvedčení o tom, že imunitu prirodzene ovplyvňuje aj psychický stav dieťaťa. A je to skutočne tak. Mnohokrát sa chorí vyliečia aj z ťažkej choroby práve vďaka tomu, že zmýšľajú pozitívne. Sila mysle tak dokáže ovplyvniť veľa vecí a platí to aj v prípade detí. Ak by sa teda vaše dieťa častokrát dostávalo do stresových situácií, môže to nepriaznivo ovplyvniť aj jeho imunitu. Nervový systém je tak v harmónii s ostatnými orgánmi, vďaka ktorým sa buduje tiež imunita.

 

4. Dostatok spánku

Nedostatok spánku u detí ako aj u dospelých taktiež pomáha zlepšovať imunitu. Dodržujte preto večierku vášho dieťaťa a naozaj sa ubezpečte, že spí dostatočne. Je to ďalší krok k tomu, aby ste budovali jeho zdravie a imunitu. Napríklad deti od 4 do 12 rokov by stále mali spať aspoň 10 hodín denne. V neposlednom rade je tiež dôležitá kvalita spánku dieťaťa. Vyhýbajte sa na noc ťažšie stráviteľným jedlám a tiež mu určite pred spaním nepúšťajte na tablete žiadnu rozprávku. Radšej mu jednu prečítajte.

 

5. Pohyb – ideálne na čerstvom vzduchu

O nevyhnutnosti pohybu a športu sa toho povedalo a napísalo už mnoho. Avšak je to naozaj tak. Ak sa dieťa hýbe, buduje mu to nielen jeho svaly a zdravé kosti, ale vďaka pohybu na čerstvom vzduchu a slnku sa mu do tela tiež dostáva vitamín D. A v neposlednom rade sa tiež buduje jeho imunita. Množstvo zdravého pohybu dieťaťa teda v žiadnom prípade nepodceňujte.

 

Ak teda chcete, aby vaše dieťa bolo zdravé, imunitu mu budujte nielen v čase, keď je zvýšený výskyt chorôb, ale vždy. Ak posilníte mnohé návyky, dokážete predísť mnohým chorobám, ale tiež budovať zdravý životný štýl vášho dieťaťa, čo je v každom jeho veku veľmi dôležité.

Zdieľajte tento článok na:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest